Pencinta ilmu (Guna Chrome atau Firefox)

Selasa, 10 April 2012

Mukadimah

Assalamu'alaikum,


Tujuan blog ini dibuat adalah hasil dari perjalanan PhD saya dan permintaan-permintaan atau soalan-soalan dari para pelajar-pelajar yang sedang membuat PhD dalam dan luar negara. Juga, hasil dari perbincangan di bengkel, persidangan dan kolokium.


Ahli panel viva voce menyatakan saya telah membuat banyak perkara untuk tesis. Salah seorang pemeriksa menasihati saya supaya menulis apa yang ada di dalam kepala dan kongsikan dengan orang lain.


Di sini saya ingin berkongsi serba-sedikit apa yang saya boleh bantu memudahkan pemahaman dan/atau perjalanan PhD pelajar-pelajar baru.


Namun, saya sangat mengalu-alukan pandangan, pendapat dan perkongsian dari pakar-pakar dalam bidang masing-masing memberi sebarang komen ataupun pos dalam blog ini.


Sedikit mengenai saya.
http://iium.academia.edu/YusriArshad
http://www.linkedin.com/pub/yusri-arshad/18/744/893


Wassalam.


Yusri






Tiada ulasan:

Catat Ulasan